verbintenissenrecht

Het verbintenissenrecht is het meest omvangrijke rechtsgebied in het Nederlandse civiele recht en is feitelijk een deelgebied waarbij overeenkomsten/contracten tussen personen en /of rechtspersonen centraal staan. Verbintenissen kunnen ontstaat uit de wet (denk aan de onrechtmatige daad) of uit een overeenkomst. Het verbintenissenrecht wordt dan ook vaak contracten en/of overeenkomstenrecht genoemd.

Veelal zijn afspraken vastgelegd in contracten (denk aan koopcontracten, huurovereenkomsten, arbeidscontracten of huwelijkse voorwaarden). Ook zijn er afspraken (soms zonder dat men dit weet) vastgelegd in algemene voorwaarden (de zgn. “kleine lettertjes”) of zijn de afspraken helemaal niet (of niet concreet genoeg) vastgelegd. Dan kunnen er problemen ontstaan. Komt een partij (een deel van) zijn verplichtingen uit een (al dan niet mondelinge) overeenkomst niet na, dan pleegt deze partij wanprestatie.

Onze advocaten kunnen u bijstaan bij het vorderen van nakoming van overeenkomsten en/of het vorderen van schadevergoeding indien nakoming niet meer mogelijk is. Daarnaast kunnen onze advocaten u bijstaan bij het opstellen van algemene voorwaarden en diverse contracten waaronder ook vaststellingsovereenkomsten ter beëindiging van een geschil.

Neem contact met ons op

U maakt snel en eenvoudig een afspraak met ons door ons te bellen op 0226 - 748048, te mailen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of ons contactformulier in te vullen.

Arbeidsvoorwaarden APK

Is uw huidige arbeidsovereenkomst wel goed opgesteld? Heeft u twijfels over de (rechts)geldigheid van bepaalde voorwaarden? Met de ArbeidsvoorwaardenAPK houden wij tegen een gereduceerd tarief ad € 150,-- excl. BTW uw arbeidsovereenkomst tegen het licht en analyseren wij de punten die verbeterd kunnen worden. Vraag naar de voorwaarden.

AlimentatieAPK

Betaalt u niet te veel? Ontvangt u niet te weinig? Laat uw eerder vastgestelde alimentatie tegen een gereduceerd tarief ad € 150,-- excl. BTW het licht houden.

Vraag naar de voorwaarden